Forum Transportowe

Dyskusje dotyczące branży transportowej

Nie jesteś zalogowany.

Forum Transplace 

#1 2007-10-12 14:38:47

A.K.
Nowicjusz
Z: Fermy Drobiu Borkowski Sp. z o.o.
TransId: 131665-1
Posty: 24
WWW

Odprawy celne

Kochani znajomy kilka dni temu pytała mnie o radę w pewnej sprawie: podjął ładunek chłodniczy celny z Niemiec z portu do Polski. Na zleceniu były jasne wytyczne: odprawa importowa... tu adres i kolejno adres rozładunku. Te same informacje otrzymał od spedytora. Po załadunku towaru kierowca uzyskał szczątkowe informacje od magazyniera: " no to masz towar, a cło to ja nie wiem, bo tu nic nie wiedzą czy do Polski czy w Niemczech masz zobić.". Kierowca wg zlecenia wyjechał z portu i ... udał się do Polski.
Tam na miejscu pod UC okazało się że towar należało oclić w Niemczech, później w Polsce, a żeby było jeszcze weselej, kierowcy w Niemczech wręczono tylko f-rę, zapomniamo dać mu CMR, i oczywiście na Zoll T1. Biedaczyna wracał autem znów do Portu do Niemiec tam, jakimś cudem otworzył T1 i wrócił do Polski.....
Moi drodzy takie przypadki, niestety mają miejsce. Najgorsze w tym wszystkim że po głowie dostał przewoźnik. Dlaczego..??? Bo:
1.Kierowca ma wszystko wiedzieć i ma się domyślić tego co nie jest napisane, nawet jeśli jest laikiem i gdy nie jest to od niego wymagane.

2. Towar pochodził ze stresy celnej i to przewoźnik ma obowiązek sie domyśleć czy towar pochodzi z krajów UE czy też spoza

3. Racjż ma zawsze spedycja.
Kto powinien ponieść koszty ponownego transportu towaru??
Co o tym sądzicie? smile Pozdrawiam Ania.


..nie ma takiego numeru, którego nie dałoby się wykręcić..big_smile

Offline

 

#2 2007-10-12 14:46:07

Z.R.
rosomak
Z: Ren-Trans Logistic Sp. z o.o.
TransId: 21376-5
Posty: 8433
WWW

Re: Odprawy celne

Wg mojej skromnej osoby to przewoźnik dał d... . Na zleceniu było co, gdzie i jak,  więc to spedytor/dyspozytor winien podać wszystkie szczegóły kierowcy a jak kierowca tuman to poprowadzić za rączkę


Są sprawy które dzielą inteligentne społeczeństwo na dwie grupy idiotów, a mleko ma najszybszy transport bo inaczej się zsiada.

Offline

 

#3 2007-10-12 14:51:50

A.K.
Nowicjusz
Z: Fermy Drobiu Borkowski Sp. z o.o.
TransId: 131665-1
Posty: 24
WWW

Re: Odprawy celne

Zbigniew Rozmus napisał(a):

Wg mojej skromnej osoby to przewoźnik dał d... . Na zleceniu było co, gdzie i jak,  więc to spedytor/dyspozytor winien podać wszystkie szczegóły kierowcy a jak kierowca tuman to poprowadzić za rączkę

Tylko że na zleceniu była tylko odprawa w Polsce i jej adres o exportowej nikt nic nie wspomniał....... A nikt nie jest wszechwiedzącym


..nie ma takiego numeru, którego nie dałoby się wykręcić..big_smile

Offline

 

#4 2007-10-12 14:53:34

G.K.
Transportowiec
Z: PTU Wybrzeże S. Czajka
TransId: 3876-3
Posty: 449
WWW

Re: Odprawy celne

jeżeli na zleceniu były podane miejsca odpraw importowej i exportowej a spedytor podał to kierowcy to niestety wtopa kierowcy jeżeli spedytor nie podał tych danych kierowcy to popełnił błąd za który on ponosi koszta


"Jedyna różnica pomiędzy mną a szaleńcem jest taka, że ja nie jestem szalony"

Offline

 

#5 2007-10-12 15:19:42

A.K.
Nowicjusz
Z: Fermy Drobiu Borkowski Sp. z o.o.
TransId: 131665-1
Posty: 24
WWW

Re: Odprawy celne

czyli jeśli spedycja nic nie powiedziała o odprawie exportowej w niemczech przewoźnikowi- to ona ponosi odpowiedzialność... dzięki smile


..nie ma takiego numeru, którego nie dałoby się wykręcić..big_smile

Offline

 

#6 2007-10-12 15:24:36

Z.R.
rosomak
Z: Ren-Trans Logistic Sp. z o.o.
TransId: 21376-5
Posty: 8433
WWW

Re: Odprawy celne

Anna Gwóźdź napisał(a):

czyli jeśli spedycja nic nie powiedziała o odprawie exportowej w niemczech przewoźnikowi- to ona ponosi odpowiedzialność... dzięki smile

No jeśli było wiadomo że towar celny to jakim cudem wyjechał ze strefy celnej bez T-1??? Tam przecież są bramki z zielonymi ludzikami....


Są sprawy które dzielą inteligentne społeczeństwo na dwie grupy idiotów, a mleko ma najszybszy transport bo inaczej się zsiada.

Offline

 

#7 2007-10-12 15:51:18

D.S.
Homo Spediteur
Z: Balzen-Plast s.j. M. i Z. Balejko
TransId: 17805-2
Posty: 2370

Re: Odprawy celne

Anna Gwóźdź napisał(a):

czyli jeśli spedycja nic nie powiedziała o odprawie exportowej w niemczech przewoźnikowi- to ona ponosi odpowiedzialność... dzięki smile

Jezeli towar pochodzil ze strefy celnej to towar zawsze  podlega odprawie celnej... A tym bardziej ze mial podana importowa... I sama Pani napisala ze magazynier ( pomine fakt ze magazynier jest od zaladunku) powiedizal ze on nie wie gdzei odprawa...   Nuestety  juz to zauwazylem wczesniej... a najlepszym przykladem jest autorka tematu oraz ten kierowca ze nadeszla zmiana ludzi ktorzy nie wiedza co to odprawy itp...mimo ze mniej jest tego typu ladunkow to istnieja i jeli ktos sie bierze  za cos takiego to powinien sie zaznajomic... Wina lezy po stronie kierowcy ze nie dopytal...i nie sa to rzeczy kosmiczne jak  Pani Ania probuje zasugerowac tylko normalne obowaizki kierowcy... To tak samo jakby jezdzil autem na olej napedowy , zmienieli mu na benzyne a ten dalej lał olej napedowy.. Reasumujac winy nie ponosi spedycja tylko odprawe celna wskazuje zaladowaca towaru tam gdzie ma zlozone dokumenty, zazwyczas sie pisze w/g wskazan zaladowcy .. I tak tez pewnie bylo w tym wypadku

Ostatnio edytowane przez 17805-2 (2007-10-12 15:56:04)


PRZYCZYNA UPADKU MAŁŻENSTWA LEZY ZAWSZE PO DWÓCH STRONACH....ZONY I TESCIOWEJ

Offline

 

#8 2007-10-12 16:34:42

Ł.C.
Homo Spediteur
Z: Firma MEGA Roman Węgrzyński
TransId: 20413-1
Posty: 1721

Re: Odprawy celne

Na pewno kierowca nie zgrzeszył inteligencją, skoro wogóle ruszył w drogę bez CMRek - to jest dokument podstawowy i najważniejszy. Co do kwestii odprawy celnej  nie wypowiadam się. Pewnie każdy tu troche , jeśli nie zawinił, to przynajmniej nie wykazał się znajomością tematu. Bo biorąc ładunki celne trzeba liczyć się z wieloma dodatkowymi formalnościami i utrudnieniami.

Offline

 

#9 2007-10-12 16:36:46

Ł.C.
Homo Spediteur
Z: Firma MEGA Roman Węgrzyński
TransId: 20413-1
Posty: 1721

Re: Odprawy celne

No właśnie! Teoretycznie to niemożliwe! To tak jakby wyjechał stamtąd nielegalnie z kontrabandą jakąś!

Zbigniew Rozmus napisał(a):

Anna Gwóźdź napisał(a):

czyli jeśli spedycja nic nie powiedziała o odprawie exportowej w niemczech przewoźnikowi- to ona ponosi odpowiedzialność... dzięki smile

No jeśli było wiadomo że towar celny to jakim cudem wyjechał ze strefy celnej bez T-1??? Tam przecież są bramki z zielonymi ludzikami....

Offline

 

#10 2007-10-15 09:41:18

J.K.
Transportowiec
Z: JKM Spedition Jolanta Monika Kwiatkowska
TransId: 17210-1
Posty: 542

Re: Odprawy celne

Damian Stroczyński napisał(a):

Anna Gwóźdź napisał(a):

czyli jeśli spedycja nic nie powiedziała o odprawie exportowej w niemczech przewoźnikowi- to ona ponosi odpowiedzialność... dzięki smile

Jezeli towar pochodzil ze strefy celnej to towar zawsze  podlega odprawie celnej... A tym bardziej ze mial podana importowa... I sama Pani napisala ze magazynier ( pomine fakt ze magazynier jest od zaladunku) powiedizal ze on nie wie gdzei odprawa...   Nuestety  juz to zauwazylem wczesniej... a najlepszym przykladem jest autorka tematu oraz ten kierowca ze nadeszla zmiana ludzi ktorzy nie wiedza co to odprawy itp...mimo ze mniej jest tego typu ladunkow to istnieja i jeli ktos sie bierze  za cos takiego to powinien sie zaznajomic... Wina lezy po stronie kierowcy ze nie dopytal...i nie sa to rzeczy kosmiczne jak  Pani Ania probuje zasugerowac tylko normalne obowaizki kierowcy... To tak samo jakby jezdzil autem na olej napedowy , zmienieli mu na benzyne a ten dalej lał olej napedowy.. Reasumujac winy nie ponosi spedycja tylko odprawe celna wskazuje zaladowaca towaru tam gdzie ma zlozone dokumenty, zazwyczas sie pisze w/g wskazan zaladowcy .. I tak tez pewnie bylo w tym wypadku

Dokładnie tak, Panie Damianie. Kierowca nie powinien był ruszyć z miejsca załadunku bez CMR-ki i informacji o miejscu odprawy celnej. Przeraża mnie tylko fakt, że wielu "transportowców" w pierwszej kolejności zakłada działalność i realizuje zlecenie, a dopiero po jakimś czasie szuka informacji na forum jakie ma prawa i obowiązki oraz jakie przepisy regulują transport na danym obszarze.


"Kocham robić to co robię, nic innego nie umiem
Polityki nie kumam, filozofii nie rozumiem (...)"

Offline

 

#11 2007-10-17 13:14:08

J.B.
Nowicjusz
Z: Herbrich Polska Sp. z o.o.
TransId: 99457-1
Posty: 6
WWW

Re: Odprawy celne

Nie wiem o czym dyskutujemy,
jeśli w jednym z pierwszych stwierdzeń Pani pisze o tym , że kierowca pojechał tylko z fakturą, bo zapomnieli mu dać CMRki .
smile
Proszę Pani, odobiwązek posiadania wszelkich dokumentów niezbędnych do dokonania przewozu spoczywa na kierowcy.
Zawodowy kierowca to nie taksówkarz który musi pamietac o dowodzie rejestracyjnym, ubezpieczeniu i swoim prawo jazdy.
Reszta tematu nie wymaga chyba juz komentarza.
Hasło " towar celny" - to pierwsze mysli które powinny zapukać kierowcy do głowy i zaraz potem pocagnć temat ze swoją spedycją to:
- co to za towar,
- kto i gdzie mam oclić
- prosze wszystkie dokumenty celne
- czy sa jakies procedury dodatkowe przez wszystkie kraje przez ktore przejezdzam.
Te pytania kieruje do osoby odpowiedzialnej za załadunek i dla bezpieczeństwa do swojej spedycji. Odpowiedzi zapisuje , wpisuje na cmr lub innym dołaczonym do cmr.
Nastepnie postepuje w zasad zgodnie z odpowiedziami na te pytania.

The end.

Offline

 

#12 2007-10-21 22:59:13

A.S.
Forumowicz
Z: PHU Arbud s.c. Szewczyk Stanisław Szewczyk Artur
TransId: 80972-1
Posty: 209
WWW

Re: Odprawy celne

ewidentna wina kierowcy i jego dyspozytora/spedytora który go po ten ładunek wysłał. Niestety wśród kierowców, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, zdarzają się tacy, którzy byle by złapać kierownicę i do przodu a ta cała biurokracja z cmr-ami, T1 czy jak im tam to niepotrzebne brednie. I właśnie dlatego przynajmniej ci którzy wydają takim kierowcom dyspozycje powinni mieć blade pojęcie o tym co robią.

Offline

 

#13 2010-12-15 09:12:38

A.K.
Forumowicz
Z: ZPHU Jantex Teresa Ługowska
TransId: 139222-2
Posty: 79
WWW

Re: Odprawy celne

Artur Szewczyk napisał(a):

ewidentna wina kierowcy i jego dyspozytora/spedytora który go po ten ładunek wysłał. Niestety wśród kierowców, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, zdarzają się tacy, którzy byle by złapać kierownicę i do przodu a ta cała biurokracja z cmr-ami, T1 czy jak im tam to niepotrzebne brednie. I właśnie dlatego przynajmniej ci którzy wydają takim kierowcom dyspozycje powinni mieć blade pojęcie o tym co robią.

Po latach człowiek wiele więcej wie i z uśmiechem i przymróżeniem oka patrzy na swoje wcześniejsze wyczyny i swoich podopiecznych wink


..nie ma takiego numeru, którego nie dałoby się wykręcić.. big_smile

Offline

 

#14 2010-12-17 06:59:52

A.S.
Moderator
Z: Abc Sikorski Andrzej Sikorski
TransId: 344924-1
Posty: 589

Re: Odprawy celne

Jacek Byer napisał(a):

Nie wiem o czym dyskutujemy,
jeśli w jednym z pierwszych stwierdzeń Pani pisze o tym , że kierowca pojechał tylko z fakturą, bo zapomnieli mu dać CMRki .
smile
Proszę Pani, odobiwązek posiadania wszelkich dokumentów niezbędnych do dokonania przewozu spoczywa na kierowcy.
Zawodowy kierowca to nie taksówkarz który musi pamietac o dowodzie rejestracyjnym, ubezpieczeniu i swoim prawo jazdy.
Reszta tematu nie wymaga chyba juz komentarza.
Hasło " towar celny" - to pierwsze mysli które powinny zapukać kierowcy do głowy i zaraz potem pocagnć temat ze swoją spedycją to:
- co to za towar,
- kto i gdzie mam oclić
- prosze wszystkie dokumenty celne
- czy sa jakies procedury dodatkowe przez wszystkie kraje przez ktore przejezdzam.
Te pytania kieruje do osoby odpowiedzialnej za załadunek i dla bezpieczeństwa do swojej spedycji. Odpowiedzi zapisuje , wpisuje na cmr lub innym dołaczonym do cmr.
Nastepnie postepuje w zasad zgodnie z odpowiedziami na te pytania.

The end.

Otóż Konwencja CMR:
Artykuł 11
1.    W celu załatwienia formalności celnych lub innych, jakie należy wypełnić przed wydaniem towaru, nadawca powinien załączyć do listu przewozowego lub postawić do dyspozycji przewoźnika potrzebne dokumenty oraz udzielić mu wszelkich żądanych informacji.
2.    Przewoźnik nie jest obowiązany sprawdzać, czy te dokumenty i informacje są ścisłe i dostateczne. Nadawca odpowiada wobec przewoźnika za wszelkie szkody, które mogłyby wyniknąć wskutek braku, niedostateczności lub nieprawidłowości tych dokumentów i informacji, chyba że zachodzi wina ze strony przewoźnika.

Reasumując - przewoźnik powinien wszelkimi kosztami obciążyć zleceniodawcę ...

Offline

 

#15 2010-12-20 12:03:13

K.G.
Transportowiec
Z: Transmar Logistics Krzysztof Gajek
TransId: 319126-1
Posty: 350

Re: Odprawy celne

Anna Królewicz napisał(a):

Kochani znajomy kilka dni temu pytała mnie o radę w pewnej sprawie: podjął ładunek chłodniczy celny z Niemiec z portu do Polski. Na zleceniu były jasne wytyczne: odprawa importowa... tu adres i kolejno adres rozładunku. Te same informacje otrzymał od spedytora. Po załadunku towaru kierowca uzyskał szczątkowe informacje od magazyniera: " no to masz towar, a cło to ja nie wiem, bo tu nic nie wiedzą czy do Polski czy w Niemczech masz zobić.". Kierowca wg zlecenia wyjechał z portu i ... udał się do Polski.
Tam na miejscu pod UC okazało się że towar należało oclić w Niemczech, później w Polsce, a żeby było jeszcze weselej, kierowcy w Niemczech wręczono tylko f-rę, zapomniamo dać mu CMR, i oczywiście na Zoll T1. Biedaczyna wracał autem znów do Portu do Niemiec tam, jakimś cudem otworzył T1 i wrócił do Polski.....
Moi drodzy takie przypadki, niestety mają miejsce. Najgorsze w tym wszystkim że po głowie dostał przewoźnik. Dlaczego..??? Bo:
1.Kierowca ma wszystko wiedzieć i ma się domyślić tego co nie jest napisane, nawet jeśli jest laikiem i gdy nie jest to od niego wymagane.

2. Towar pochodził ze stresy celnej i to przewoźnik ma obowiązek sie domyśleć czy towar pochodzi z krajów UE czy też spoza

3. Racjż ma zawsze spedycja.
Kto powinien ponieść koszty ponownego transportu towaru??
Co o tym sądzicie? smile Pozdrawiam Ania.

to historyjka typu: pisze 13-sto latka do przyjaciółki: kochana Kasiu wczoraj przez całą długą przerwę w szkole gapił się na mnie taki jeden chłopak z 5tej B, dzisiaj rano nie mogłam zjeść śniadania.....myślisz że jestem w ciąży? co mam zrobić?

Offline

 

#16 2011-01-25 19:30:30

A.K.
Forumowicz
Z: ZPHU Jantex Teresa Ługowska
TransId: 139222-2
Posty: 79
WWW

Re: Odprawy celne

Krzysztof Gajek napisał(a):

Anna Królewicz napisał(a):

Kochani znajomy kilka dni temu pytała mnie o radę w pewnej sprawie: podjął ładunek chłodniczy celny z Niemiec z portu do Polski. Na zleceniu były jasne wytyczne: odprawa importowa... tu adres i kolejno adres rozładunku. Te same informacje otrzymał od spedytora. Po załadunku towaru kierowca uzyskał szczątkowe informacje od magazyniera: " no to masz towar, a cło to ja nie wiem, bo tu nic nie wiedzą czy do Polski czy w Niemczech masz zobić.". Kierowca wg zlecenia wyjechał z portu i ... udał się do Polski.
Tam na miejscu pod UC okazało się że towar należało oclić w Niemczech, później w Polsce, a żeby było jeszcze weselej, kierowcy w Niemczech wręczono tylko f-rę, zapomniamo dać mu CMR, i oczywiście na Zoll T1. Biedaczyna wracał autem znów do Portu do Niemiec tam, jakimś cudem otworzył T1 i wrócił do Polski.....
Moi drodzy takie przypadki, niestety mają miejsce. Najgorsze w tym wszystkim że po głowie dostał przewoźnik. Dlaczego..??? Bo:
1.Kierowca ma wszystko wiedzieć i ma się domyślić tego co nie jest napisane, nawet jeśli jest laikiem i gdy nie jest to od niego wymagane.

2. Towar pochodził ze stresy celnej i to przewoźnik ma obowiązek sie domyśleć czy towar pochodzi z krajów UE czy też spoza

3. Racjż ma zawsze spedycja.
Kto powinien ponieść koszty ponownego transportu towaru??
Co o tym sądzicie? smile Pozdrawiam Ania.

to historyjka typu: pisze 13-sto latka do przyjaciółki: kochana Kasiu wczoraj przez całą długą przerwę w szkole gapił się na mnie taki jeden chłopak z 5tej B, dzisiaj rano nie mogłam zjeść śniadania.....myślisz że jestem w ciąży? co mam zrobić?

Pańska wyrozumiałość Panie Krzysiu jest nad wyraz szczodrobliwa smile


..nie ma takiego numeru, którego nie dałoby się wykręcić.. big_smile

Offline

 

#17 2011-01-25 19:32:46

A.K.
Forumowicz
Z: ZPHU Jantex Teresa Ługowska
TransId: 139222-2
Posty: 79
WWW

Re: Odprawy celne

Andrzej Sikorski napisał(a):

Jacek Byer napisał(a):

Nie wiem o czym dyskutujemy,
jeśli w jednym z pierwszych stwierdzeń Pani pisze o tym , że kierowca pojechał tylko z fakturą, bo zapomnieli mu dać CMRki .
smile
Proszę Pani, odobiwązek posiadania wszelkich dokumentów niezbędnych do dokonania przewozu spoczywa na kierowcy.
Zawodowy kierowca to nie taksówkarz który musi pamietac o dowodzie rejestracyjnym, ubezpieczeniu i swoim prawo jazdy.
Reszta tematu nie wymaga chyba juz komentarza.
Hasło " towar celny" - to pierwsze mysli które powinny zapukać kierowcy do głowy i zaraz potem pocagnć temat ze swoją spedycją to:
- co to za towar,
- kto i gdzie mam oclić
- prosze wszystkie dokumenty celne
- czy sa jakies procedury dodatkowe przez wszystkie kraje przez ktore przejezdzam.
Te pytania kieruje do osoby odpowiedzialnej za załadunek i dla bezpieczeństwa do swojej spedycji. Odpowiedzi zapisuje , wpisuje na cmr lub innym dołaczonym do cmr.
Nastepnie postepuje w zasad zgodnie z odpowiedziami na te pytania.

The end.

Otóż Konwencja CMR:
Artykuł 11
1.    W celu załatwienia formalności celnych lub innych, jakie należy wypełnić przed wydaniem towaru, nadawca powinien załączyć do listu przewozowego lub postawić do dyspozycji przewoźnika potrzebne dokumenty oraz udzielić mu wszelkich żądanych informacji.
2.    Przewoźnik nie jest obowiązany sprawdzać, czy te dokumenty i informacje są ścisłe i dostateczne. Nadawca odpowiada wobec przewoźnika za wszelkie szkody, które mogłyby wyniknąć wskutek braku, niedostateczności lub nieprawidłowości tych dokumentów i informacji, chyba że zachodzi wina ze strony przewoźnika.

Reasumując - przewoźnik powinien wszelkimi kosztami obciążyć zleceniodawcę ...

Dziekuję Panie Andrzeju, zważywszy iż kilka lat temu nikt z nas nie miał o tym pojęcia, dziś wiemy i uważamy smile
A na naukę nigdy nie jest za późno.


..nie ma takiego numeru, którego nie dałoby się wykręcić.. big_smile

Offline

 

Stopka

© Logintrans & R.Andersson
Europejska Giełda Transportowa TRANS