Forum Transportowe

Dyskusje dotyczące branży transportowej

Nie jesteś zalogowany.

Forum Transplace 

#1 2011-11-19 07:50:03

K.K.
Forumowicz
Z: Aga-Pol Kozbuch Krzysztof
TransId: 190794-1
Posty: 174

DAF 480 KM

Może ktoś ma pomysł lub miał już taki przypadek. Chodzi o Dafa 480 KM i o jego potworne spalanie wynoszące nawet przy załadunku 22 tony dochodzace do 44 litrów, nie pisze że było płasko jak deska ale na tej samej trasie i tego samego dnia , z tym samym ładunkiem taki sam Daf ale 430 Km spalił 35 litrów. Dafki paliwa i sama wydolność pomp jak i szczeloność intercolera sprawdzona w serwisie, filtry powietrza , paliwa oryginal daf. Wtryski założone nówki w/g katalogu żadne podruby. Glowice przy okazj że jedna pękła sprawdzone, splanowane ,głowica pęknieta wywalona ,  oczywiście komplet uszczelek przy okazji wymienione pierścienie i sprawdzone panewki ( nie było potrezby wymiany ), turbina sprawdzona nie zacina sie ani nie ma żadnych luzów. Kierowca sprawdzony na rózne sposoby na pewno nie bierze do tego są sondy paliwa, zamiana kierowcy również nic nie dała. Na koniec byłem w warsztacie gdzie chipują takie autka. Moc sprawdzona wyszlo 470 KM, zwiększono mu wydolność turbiny teraz dociąga do 1,7 bara wczesniej było 1,3 ( jest teraz naprawde mocny , przynajmniej tak mówi kierowca, wczesniej wachlował tylko biegami ) i oprócz tego że ma większą moc to spalanie nie spadło ani o 1 litr. Nie dymi , pali od pierwszego razu nie wazne zimny czy ciepły. Mi już ręce opadły, może ktoś miał podobny przypadek i wie co zrobić z takim samochodem. Opinie typu że sprzedac juz słyszałem ale wlożyłem już tyle kasy, że wolałbym pojezdzić nim troche, ale jak będzie trezba to trudno. Ogólnie różnica pomiędzy Dafami 430 KM w spalaniu od 6 do 9 litrów na 100 km. W zależności od ładunku.

Offline

 

#2 2011-11-19 08:25:46

J.S.
Forumowicz
Z: TT Janusz Orłowski
TransId: 21987-1
Posty: 114

Re: DAF 480 KM

Moc musi sie z czegoś brac. Mielismy kiedys Volvo FH16 520, i bylo podobnie. Trzeba bylo bardzo umiejetnie operowac gazem zeby wychodzilo 33-35 z pelnym ladunkiem. ale niedoswiadczony na tym pojezdzie kierowca potrafil na pusto spalic 38l. Tak na marginesie zastanowcie sie dlaczego producenci sprzedaja nam coraz mocniesze auta? ja przy okazji pozadkow na strychu znalazlem materialy ofertowe Scani/Dafa z 1999r i co tam znalazlem, standardowym pojazdem byla 340 lub 360, a w Dafie 340 i 380, te wieksze na specjalne zamowienia. I takimi wozami sie jezdzilo i nie bylo zle, a przeciez w okresie od 99r nie wypietrzyly sie w Europie jakies nowe gory ani stare nie urosly, a spalanie ciagle w gore. Wracajac do Panskiego Dafa sadze ze problem tkwi w technice jazdy a nie w pojezdzie, choc trudno bedzie sie z tym zgodzic. A poprostu wytlumacze to tak ze oczekujee Pan od zarowki 100W zaby pobierala prad jak 60W.

Offline

 

#3 2011-11-19 08:29:27

M.D.
Forumowicz
Z: PUH Trans-Impex Maciej Doliński
TransId: 13138-1
Posty: 225

Re: DAF 480 KM

własnie dlatego 480 od 430 jest tansza.wszyscy maja ten sam problem z 480.nic nie poradzisz kolego

Offline

 

#4 2011-11-19 10:03:05

R.G.
Radziu Prawdziwek
Z: PUH Grzybek Radosław
TransId: 18569-1
Posty: 2477
WWW

Re: DAF 480 KM

Tak samo jest z Renault Magnum  np. 440 e-tech jest oszczedniejszy sporo od 480 e-tech , ale za to 480 kierowca ma duzo wieksza frajde z jazdy , po prostu jest czym jechać. Niestety wychodzi na to że moc nie bierze się z nikąd. Wg. mnie mocne auto ma sens w przypadku jazdy po górach jesli ktoś śmiga na włochy np. to jak najbardziej wtedy duza moc silnika jest wskazana.

Offline

 

#5 2011-11-19 13:26:33

K.K.
Forumowicz
Z: Kgkmk Trans Kosykowski Krzysztof
TransId: 387845-1
Posty: 182

Re: DAF 480 KM

klego ja mam takigo Dafika ale nigdy mi tyle nie palił raz spalił 41.5  łomża-cieszyn-mosty-zvolen-olsztyn -szczytno -łomza 24000kg ale miał walniete 4 oryginalne wtryski (DAFoski szmelc) wymieniłem koncowki bo DAF zaproponował reklaamacje ok 2 m-ce (smiechu warte)
4 koncowki i na trasie lomza wroclaw spalanie spadlo o 5 litry z 0k 40 do 35 z 24t z lekkim pali 25l  chcesz to zadzwon w tyg teraz jestem a finlandii ale ok srody powinienem byc w polsce

Offline

 

#6 2011-11-19 20:09:39

K.K.
Forumowicz
Z: Aga-Pol Kozbuch Krzysztof
TransId: 190794-1
Posty: 174

Re: DAF 480 KM

Nie , nie Panie Jacku. Ja kupiłem żarówkę 100W i chce zeby brała prądu jak 100W a nie 160W. Po schipowaniu dostał mocy ale spalanie ani nie spadło ani nie wzrosło. Przed schipowaniem chlał tyle samo a moc miał taką że moje 430 brały go pod górkę jak chciały. Wedle zasady zobaczył górkę i już trzeba bylo zmieniać bieg. Ale spalanie wtedy też było bardzo wysokie. I niech mi nikt nie mówi że 50 KM więcej to o 9 litrów na sto ma palić więcej bez przesady. Jak tamte wychodzą np na pusto 23 to ten 28,5 litra, to chyba nie jest normalne. Gdzieś tkwi jakiś szczegół którego nie mogę wyłapać. Te 9 litrów to przy obciążeniu żeby nie było że nie umię liczyć.

Offline

 

#7 2011-11-20 18:07:36

M.S.
Homo Spediteur
Z: Usługi Transportowe Mariusz Szewczyk
TransId: 4557-1
Posty: 1507

Re: DAF 480 KM

Panie Krzysztofie jest jeszcze na to jeden pantent , nie wiem ile w tym prawdy , ale właśnie siedze nad swoim Dafem 430 własnie wraca z pragi srednia w kólku 42 litry , tez mam wszystko zrobione i sie zastanawiam , ale wracając do tematu , jesli ma Pan mozliwość prosze poprosić jakiegoś kolege który tez ma 480 i mu auto pali w normie , prosze pozyczyć kasete silnika , w 430 słyszałem ze cos dzieje sie z kasetami i wystarczy kasete silnika wymienić i jak ręką odjoł, ale pisze jescze raz tak tylko słyszałem . choc tez sie zastanawiam nad takim patentem.

Offline

 

#8 2011-11-20 18:43:16

K.K.
Forumowicz
Z: Aga-Pol Kozbuch Krzysztof
TransId: 190794-1
Posty: 174

Re: DAF 480 KM

Mariusz Szewczyk napisał(a):

Panie Krzysztofie jest jeszcze na to jeden pantent , nie wiem ile w tym prawdy , ale właśnie siedze nad swoim Dafem 430 własnie wraca z pragi srednia w kólku 42 litry , tez mam wszystko zrobione i sie zastanawiam , ale wracając do tematu , jesli ma Pan mozliwość prosze poprosić jakiegoś kolege który tez ma 480 i mu auto pali w normie , prosze pozyczyć kasete silnika , w 430 słyszałem ze cos dzieje sie z kasetami i wystarczy kasete silnika wymienić i jak ręką odjoł, ale pisze jescze raz tak tylko słyszałem . choc tez sie zastanawiam nad takim patentem.

Tez mi to zasugerowano że kaseta, ale jak byłem na chipowaniu to gościu powiedział ( nie wiem ile w tym prawdy ) że jakby było coś w kasecie , to albo miałby problem z rozruchem, mógłby nadmiernie dymić, szarpał by w czasie jazdy lub nie wkręcał się w obroty. A tu samochodzik książkowy. Pali od pierwszego i moze stac tydzień , wogóle nie dymi, fakt wymieniałem wtryski. A po chipowaniu jak jechalem na pusto to naprawde daf sie wkręca w obroty.Jutro zadzwonie do serwisu i zapytam o tą kasete, chociaz powiem szczerze ze nie mam już zbyt wielkich nadzieji. Postanowiłem jeszcze jedno, zamieniam kierowców nie na kurs ale na cały miesiąc. Zobaczymy, dam znac jak się cos wyjaśni bo coś mi się wydaje że nie ja jeden mam taki problem.

Offline

 

#9 2011-11-20 18:52:24

K.K.
Forumowicz
Z: Kgkmk Trans Kosykowski Krzysztof
TransId: 387845-1
Posty: 182

Re: DAF 480 KM

panowie ja mam 480 i pqli to roznie miedzy 26-36 (po wymianie wtryskow 4 koncowek)pewno pan se kupil w daf po regeneracji te wtryski?zapewniali ze dobre super szmelc i tyle,silniki 430 i 480 sa takie same roznica jest w wielkosci turbiny i oproramowania (430 kolegi pali 39l )a moze u pana WISKO padniete?termostat to bardzo wiele daje .mowie bede w tyg tak ok srody moze pan zadzwonic

Offline

 

#10 2011-11-20 20:07:34

S.P.
Nowicjusz
Z: Transport Ciężarowy S.P.Trans Slawomir Przybylski
TransId: 89190-1
Posty: 29

Re: DAF 480 KM

może za niskie opony są lub wolny most i za duże obroty silnika są

Offline

 

#11 2011-11-20 21:19:54

R.Z.
Forumowicz
Z: PW Transbud Robert Zamelek
TransId: 4315-1
Posty: 104
WWW

Re: DAF 480 KM

pomoge prosze o kontakt na tel 600874247

Offline

 

#12 2011-11-21 21:42:49

J.S.
Forumowicz
Z: TT Janusz Orłowski
TransId: 21987-1
Posty: 114

Re: DAF 480 KM

Panowie, zkad pomysly ze powodem wysokiego spalania moze byc czesciowo uszkodzony sterownik silika? to nie telewizor lampowy ze bedzie sniezyl, tylko procesorowe urzadzenie elektroniczne, obliczajace dawke paliwa na podstawie kilku parametrow(predkosc obrotowa/temp/pedal gazu/ociazenie silnika+ reszta sygnalow uzupelniajaca) jesli sie uszkodzi to przestaje dzialac i silnik nie bedzie pracowal wcale lub to co bedzie robil trudno bedzie nazwac pracą! Jesli chodzi o rozmiar opon, czesto zdarzaja sie bledy ze wzgledow ze pojazdy byly sprowadzane, a wczesniej konfigurowane indywidualnie, a sprzadawca zalozyl co mial lub co bylo tanie. Polecam kazdemu spojzec na charakterystyke silnika danego pojazdu,pozniej osiagnac predkosc max 85-89 i odczytac predkosc obrotowa. W wiekszosci pojazdow te obroty powinny sie znajdowac w przedziale 1400-1500obr/min. Obecnie obserwujemy tendencje pompowania mocy i jednoczesne obnizanie obrotow przy predkosci max w celu obnizenia zuzycia paliwa. Ale radze z tym ostroznie gdyz za takimi praktykami najczesciej idzie specyficzne mapowanie sterownika danego silnika, i takie zbytnie obnizanie obrotow moze powodowac zwiekszone zuzycie paliwa ze wzgledy na dysponowanie mniejszym momentem i moca w uzyskanym zakresie obrotow.  Zycze wszystkim powodzenia w poszukiwaniu zlotego srodka, oraz tego zeby kazdy palil tylko tyle ile musi :-)

Offline

 

#13 2011-11-23 17:36:07

K.K.
Forumowicz
Z: Aga-Pol Kozbuch Krzysztof
TransId: 190794-1
Posty: 174

Re: DAF 480 KM

Sławomir Przybylski napisał(a):

może za niskie opony są lub wolny most i za duże obroty silnika są

Opony ma rozmiar 315/80/22,5 czyli takie jak powinien, obroty przy 91 km ma blisko pod 1500. Fakt że te dafy które mniej pala ale to sa 430 KM maja maksymalne obroty 1400.

Offline

 

#14 2011-11-27 18:10:08

B.K.
Nowicjusz
Z: PHU Transkos Romuald Kossakowski
TransId: 4519-2
Posty: 2

Re: DAF 480 KM

Witam , ja mam 2 sztuki 430 -stki, jeden z końca 2005, dugi z kwietnia 2006. Starszy ma przejechane 900 tys (kopci na niebiesko zimnym silnikiem) nic nie robione i od poczatku września obcioł się z paleniem (średnia z miesiaca 28,7). Nowszy ma przejechane 740 tys. , od września nabrał apetytu i pali 35,4. Kombinowane ze wszystkim tj. zmiana wtrysków, nowe wszystkie filtry, czujnik doładowania, sprawdzony kuler, turbo ..... i nic nie pomaga. Pali na dotyk, żadnego dymu. Myslę jeszcze o wymianie pompy niskiego ciśnienia. Oba do września paliły prawie jednakowo, około 31l/100
Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie.

Offline

 

#15 2011-12-03 10:46:43

K.K.
Forumowicz
Z: Aga-Pol Kozbuch Krzysztof
TransId: 190794-1
Posty: 174

Re: DAF 480 KM

Barbara Kossakowska napisał(a):

Witam , ja mam 2 sztuki 430 -stki, jeden z końca 2005, dugi z kwietnia 2006. Starszy ma przejechane 900 tys (kopci na niebiesko zimnym silnikiem) nic nie robione i od poczatku września obcioł się z paleniem (średnia z miesiaca 28,7). Nowszy ma przejechane 740 tys. , od września nabrał apetytu i pali 35,4. Kombinowane ze wszystkim tj. zmiana wtrysków, nowe wszystkie filtry, czujnik doładowania, sprawdzony kuler, turbo ..... i nic nie pomaga. Pali na dotyk, żadnego dymu. Myslę jeszcze o wymianie pompy niskiego ciśnienia. Oba do września paliły prawie jednakowo, około 31l/100
Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie.

Własnie to zrobiłem, stara pompa miala 0,5 bara ciśnienia tylko. W sumie się ucieszyłem ( chociaż z czego sie tu cieszyć) ale pewny jestem że to właśnie jest ta przyczyna. Pojechal w trasę efekt.........żaden. Pozostal tylko taki że wydałem 2500 zł netto za nową pompę.No i czar prysł.

Offline

 

#16 2011-12-05 11:40:51

B.K.
Forumowicz
Z: Firma Karo Usługi Transportowo Warsztatowo Handlowe Karolewicz Eugeniusz
TransId: 99701-1
Posty: 110

Re: DAF 480 KM

Barbara Kossakowska napisał(a):

Witam , ja mam 2 sztuki 430 -stki, jeden z końca 2005, dugi z kwietnia 2006. Starszy ma przejechane 900 tys (kopci na niebiesko zimnym silnikiem) nic nie robione i od poczatku września obcioł się z paleniem (średnia z miesiaca 28,7). Nowszy ma przejechane 740 tys. , od września nabrał apetytu i pali 35,4. Kombinowane ze wszystkim tj. zmiana wtrysków, nowe wszystkie filtry, czujnik doładowania, sprawdzony kuler, turbo ..... i nic nie pomaga. Pali na dotyk, żadnego dymu. Myslę jeszcze o wymianie pompy niskiego ciśnienia. Oba do września paliły prawie jednakowo, około 31l/100
Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie.

Proponuje przyjrzeć sie kierowcy - zima idzie musi wiecej palic (znane tłumaczenia kierowców)

Offline

 

#17 2012-03-07 20:57:11

R.D.
Nowicjusz
Z: UT Bożena Dumicz
TransId: 224273-1
Posty: 20

Re: DAF 480 KM

Mam 3 szt 480 w roczniku 2004-2005 wczesniej paliły 34-38 po wymianie kierowców zaczeły palic 30-32 l ( te same tony max 24 min 20)

Offline

 

#18 2012-03-08 09:08:32

M.B.
Forumowicz
Z: Agencja Transportowa Logistyczna Nico Maciej Baranowski
TransId: 309162-1
Posty: 54
WWW

Re: DAF 480 KM

Ja miałem identyczny przypadek jak Pan Krzystof, daf 430 maj 2006r, silnik suchutki, palił od ręki nawet teraz w te największe mrozy, i ze spalaniem nie doszedłem prawdy kierowców wymieniłem 3 i już przy ostatnim kierwocy pjechałem z nim w trase i spalanie od 38 do 42 litrów tonaż zawsze od 15 do 24t, trasy te same serwisy znachorzy i magicy kazdy rozkładał ręce. obsługi na oryginale DAFA i kupa kasy włożona i wynik ten sam. Ja się pozbyłem problemu niech inni walczą, przeliczająć na dzisiejszy zarobek to te auto musiało by jezdzic chyba 5 lat bez awarii aby sie zwrocilo co zainwestowałem.   I z peuntą na koniec jeden z mechaników powiedział silnik mógł sie tak ułożyć i zadna naprawa nie wchodzi w gre będzie tak palił i już smile.

Offline

 

Stopka

© Logintrans & R.Andersson
Europejska Giełda Transportowa TRANS