Forum Transportowe

Dyskusje dotyczące branży transportowej

Nie jesteś zalogowany.

Forum Transplace 

#1 2011-12-27 13:34:54

P.K.
Nowicjusz
Z: Pako Paweł Kopczyński
TransId: 334637-1
Posty: 11
WWW

REKLAMACJA

Pytanie moje dotyczy terminu jaki ma zleceniodawca na zgłoszenie przewoźnikowi reklamacji na wykonaną usługę ?
Dotyczy uszkodzenia przewożonego towaru .????
PILNE !!!!
Z góry dziękuję

Offline

 

#2 2011-12-27 13:38:58

P.J.
Forumowicz
Z: Patis Firma Handlowa Import Eksport Krzysztof Nowicki
TransId: 6158-7
Posty: 233
WWW

Re: REKLAMACJA

21 dni?

Offline

 

#3 2011-12-27 13:41:10

G.S.
Transportowiec
Z: Firma Usługi Transportowe Paweł Podsiadły
TransId: 241401-8
Posty: 350

Re: REKLAMACJA

Artykuł 30 konwencji CMR
1. Jeżeli odbiorca przyjął towar, nie sprawdziwszy wraz z przewoźnikiem jego stanu albo nie zgłosiwszy przewoźnikowi zastrzeżeń wskazujących ogólnie rodzaj braku lub uszkodzena najpóźniej w chwili dostawy, jeśli idzie o widoczne braki lub uszkodzenia, lub w siedem dni od daty dostawy, nie wliczając niedziel i dni świątecznych, jeśli idzie o braki lub uszkodzenia niewidoczne - domnimywa się , jeżeli nie ma dowodu przeciwnego, że otrzymał towar w stanie opisanym w liście przewozowym. Zastrzeżenia, przewidziane wyżej, powinny być dokonane na piśmie, jeśli idzie o braki lub uszkodzenia niewidoczne.
2. Jezeli stan towaru został sprawdzony wspólnie przez odbiorcę i przewoźnika, dowód przeciwny wynikowi tego sprawdzenia nie może być przeprowadzony, chyba że chodzi o braki lub uszkodzenia niewidoczne i jeżeli odbiorca zgłosił przewoźnikowi pisemne zastrzeżenia w ciągu siedmiu dni od daty tego sprawdzenia, nie licząc niedziel i dni świątecznych.

Ostatnio edytowane przez 241401-8 (2011-12-27 13:41:39)

Offline

 

#4 2011-12-27 14:14:17

P.K.
Nowicjusz
Z: Pako Paweł Kopczyński
TransId: 334637-1
Posty: 11
WWW

Re: REKLAMACJA

dziękuje

Offline

 

#5 2011-12-27 18:10:42

A.S.
Moderator
Z: Abc Sikorski Andrzej Sikorski
TransId: 344924-1
Posty: 556

Re: REKLAMACJA

A w Prawie przewozowym (czyli przewozy krajowe):
Art. 76.
Przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
1.    szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,
2.    zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,
3.    ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,
4.    szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.

Offline

 

Stopka

© Logintrans & R.Andersson
Europejska Giełda Transportowa TRANS